مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 06:452024-01-01اقتصادي

مماشات وزارت صمت با خودروساز ان انحصاری چطور بازار را آشفته کرد


پس از حدود 1.

5 سال برنامه ریزی برای سامان دهی بازار خودرو در دوره مدیریت قبلی وزارت صمت، مدیریت جدید وزارت صمت با برنامه هایی چون بی توجهی به پیاده سازی دقیق سامانه یکپارچه و طرح آزادسازی قیمت خودرو در بازار انحصاری، - گروه اقتصادی خبرگزاری فارس: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، عزم دولت جزم شد تا نابسامانی های حوزه تولید و بازار خودرو را رفع کند، بنابراین رییس جمهور در نیمه اسفند سال 1400 دستورالعمل 8 ماده ای برای بهبود وضعیت صنعت خودروسازی کشور ابلاغ کرد.

  براساس بندی از این دستورالعمل به وزیر صمت وقت ابلاغ شد به منظور بهبود وضعیت صنعت خودروسازی کشور ضمن حذف تدریجی روند قرعه کشی با افزایش عرضه، ایجاد شفافیت در عرضه خودرو و افزایش رضایت مندی مردم محقق شود.

  پیرو این موضوع اقداماتی از سوی وزارت صمت برای بهبود وضعیت تولید و عرضه خودرو صورت گرفت تا اینکه در نهایت در اسفند ماه 1401 قرعه کشی خودرو حذف شد و عرضه خودرو در سامانه یکپارچه از طریق فرآیند نوبت دهی اجرا شد.

این شیوه عرضه خودرو اثرات مثبت خود را از اردیبهشت ماه امسال در بازار نشان داد و پیرو عرضه مرتب به متقاضیان خودرو، بازار خودرو به آرامش رسید و قیمت خودرو کاهشی شد.

البته اقدامات دیگری نظیر افزایش تولید خودرو و همچنین قیمت گذاری خودروهای تولید داخلی و مونتاژی توسط شورا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مماشات وزارت صمت با خودروساز ان انحصاری چطور بازار را آشفته کرد

مماشات وزارت صمت با خودروساز ان انحصاری چطور بازار را آشفته کرد