مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 15:202024-01-09بين الملل

نازی های انگلیسی و اثرات مرگبار «نژادپرستی» در پلیس بریتانیا


«گاوین استیونز» رییس سازمان روسای پلیس انگلیس (NPCC) به عنوان نخستین مقام عالی رتبه پلیس بریتانیا، تبعیض نژادی در پلیس این کشور را پذیرفت.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - کیل اگزتر و استافوردشایر پژوهشگران دانشگاه های لندن آذرماه امسال اعلام کردند میزان فراوان استفاده از اسلحه تِیزِر علیه غیر سفیدپوستان در انگلیس، در مقایسه با استفاده علیه سفیدپوستان، نشانگر نژادپرستی ساختاری در نیروی پلیس این کشور است.

 رویکرد نژاد پرستانه پلیس انگلیس بارها موجب تظاهرات و اعتراض خیابانی مردم این کشور شده است؛ چنانکه شهریورماه سال جاری صدها تن از معترضان به قتل کریس کابا ، جوان رنگین پوست غیرمسلحی که سال گذشته توسط افسر پلیس انگلیس کشته شد در خیابان های پایتخت این کشور تظاهرات اعتراضی برپا کردند.

آنها درحالی که پلاکارد عدالت برای کابا را حمل می کردند، پلیس این کشور را تشکیلاتی نژادپرست، خشن و بی رحم خواندند که دستش به خون افراد بی گناه آغشته است.

سیاه‎پوستان در انگلیس هفت برابر بیشتر از سفیدپوستان در معرض خطر مرگ به دست پلیس هستند.

پس از بررسی پرونده های بین سال های 2011 تا 2021 مشخص شد حدود 52 سیاه پوست در زمان یا پس از بازداشت و تماس پلیس جان خود را از دست دادند؛ از مجموع مرگ های ثبت شده به دست پلیس، 13 درصد از قربانیان سیاهپوستان بودند، ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نازی های انگلیسی و اثرات مرگبار «نژادپرستی» در پلیس بریتانیا

نازی های انگلیسی و اثرات مرگبار «نژادپرستی» در پلیس بریتانیا