مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 13:452024-01-10بين الملل

سهم ایلام از بمب و موشک صدام چقدر بود؟


معروف است هرگاه هواپیماهای رژیم بعثی عراق نتوانستند بمب های خود را بر روی استان های بزرگ تر کشور بریزند و متواری باز می گشتند در راه بمب ها را بر ایلام خالی می کردند.

- ایسنا/ایلام معروف است هرگاه هواپیماهای رژیم بعثی عراق نتوانستند بمب های خود را بر روی استان های بزرگ تر کشور بریزند و متواری باز می گشتند در راه بمب ها را بر ایلام خالی می کردند.

محمد صحرایی در کتاب تاریخ دفاع مقدس در استان ایلام روایتی از حملات هوایی را ارائه کرده که خواندنی و ارزشمند است: با شروع جنگ، بخش عظیمی از مردم ایلام آواره شده به کوه ها، روستاها و دیگر شهرهای استان پناه بردند.

مردان و جوانان، اعضای خانواده خود را به نقاط امن منتقل کرده و خود در جبهه های جنگ به مبارزه با دشمن و دفاع از کشور می پرداختند غافل از این که دشمن بعثی فقط به جبهه جنگ اکتفا نمی کند و دامنه جنگ را با بمباران هوایی و حمله موشکی به دیگر نقاط، حتی روستاها و شهرهایی که بسیار دورتر از صحنه جنگ هستند، می کشاند مخصوصاً هنگامی که فشار نیروهای خودی طی عملیات های بزرگ و منظم، زیاد و خطوط دفاعی دشمن شکسته می شد.

از آنجا که عمده ترین و قدرت مندترین یگان های نظامی عراق در طرح احتیاط بودند یا در حین عملیات و پس از آن و یا روزهای بعد، عراق با بمباران سنگین و حتی حملات موشکی بیشترین پاتک ها را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم ایلام از بمب و موشک صدام چقدر بود؟

سهم ایلام از بمب و موشک صدام چقدر بود؟