مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 دی 1402 ساعت 17:452023-12-22پزشكي

هشدار یک متخصص قلب به فست فود خورها!


شبستری، متخصص قلب و عروق با تاکید بر اهمیت سبک زندگی سالم در پیشگیری از ابتلاء به فشارخون بالا، یادآور شد: فردی که بیشتر غذا های کم چرب، کم نمک، - میوه و سبزیجات مصرف می کند در مقابل فردی که بیشتر متمایل به مصرف فست فود و غذا های آماده است، کمتر در معرض ابتلاء به پرفشاری خون است.

یک متخصص قلب و عروق، از فشارخون بالا به عنوان اصلی ترین عامل بیماری های قلبی یاد کرد و به افراد بالای 40 سال توصیه کرد فشارخون خود را به طور مرتب اندازه گیری کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، محمود محمدزاده شبستری، با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت به منظور غربالگری دیابت و فشارخون بالا، گفت: فشارخون بالا، مصرف سیگار، دیابت، افزایش وزن، بی تحرکی و استرس از عوامل بروز بیماری های قلبی و عروقی هستند.

وی با بیان اینکه ابتلاء به فشارخون بالا ممکن است ارثی باشد، افزود: 95 درصد علت ابتلاء به فشارخون بالا، بی دلیل و بی علامت است.

شرایط سنی و فیزیولوژی بدن در اثر بالا رفتن سن و همچنین کم تحرکی هم می تواند زمینه ساز ابتلاء به فشارخون بالا در تعداد زیادی از افراد باشد که در جوامع مختلف، متفاوت است.

این متخصص قلب و عروق ادامه داد: در مناطقی که رژیم غذایی غالب، دریایی و گیاهخواری است، درصد بروز فشارخون بالا در افراد بیشتر از 50 سال، کمتر و در مناطقی که غذای غالب، فست فو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار یک متخصص قلب به فست فود خورها!

هشدار یک متخصص قلب به فست فود خورها!