مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 دی 1402 ساعت 10:052024-01-19ورزشي

انصراف مکزیک از میزبانی بازی های المپیک


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، ماریا خوزه آلکالا، رییس کمیته المپیک مکزیک پس از معرفی حامیان مالی جدید تیم ملی این کشور که در پاریس 2024 شرکت خواهد کرد، - مکزیک از رقابت برای میزبانی بازی های المپیک 2036 کناره گیری کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، ماریا خوزه آلکالا، رییس کمیته المپیک مکزیک پس از معرفی حامیان مالی جدید تیم ملی این کشور که در پاریس 2024 شرکت خواهد کرد، اعلام کرد که این کشور از رقابت برای میزبانی بازی های المپیک 2036 کناره گیری می کند.

این دومین بار در تاریخ است که کشور مکزیک، پس از بازی های المپیک نوزدهم در سال 1968 میزبان مسابقات جهانی می شود.

کمیسیون بین المللی المپیک برای بازی های المپیک آینده شهر های میزبان پیش بینی کرده است که ممکن است تا 10 پیشنهاد برای رویداد 2036 وجود داشته باشد.

کمیته بین المللی المپیک IOC منشور المپیک را اصلاح کرده است تا آن را انعطاف پذیرتر کند و تاریخ انتخابات را به 7 سال قبل از بازی ها تغییر داده و شهر میزبان را از یک شهر/منطقه/کشور به چندین شهر، منطقه یا کشور تغییر داده است.

لهستان، ترکیه، اندونزی و هند به عنوان نامزد های باقی مانده برای میزبانی بازی های المپیک 2036، پس از پاریس (فرانسه) در سال 2024، لس آنجلس (آمریکا) در سال 2028 و بریزبن (استرالیا) در سال 2032 باقی مانده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انصراف مکزیک از میزبانی بازی های المپیک

انصراف مکزیک از میزبانی بازی های المپیک