مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 10:352024-01-02اقتصادي

ترامادول دوپینگ است، کافیین، نیکوتین و کدیین فعلا نه!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، فهرست ممنوعه بخشی اجباری از استاندارد های بین المللی برنامه جهانی مبارزه با دوپینگ است و فهرست مواد و روش های ممنوعه هر سال توسط گروه کارشناسان وادا (سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ) در کشور های مختلف بازنگری شده .

- از ابتدای سال 2024 مصرف ترامادول برای ورزشکاران ممنوع و دوپینگ به شمار می رود، اما کافیین، نیکوتین و کدیین همچنان در فهرست نظارتی قرار گرفته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، فهرست ممنوعه بخشی اجباری از استاندارد های بین المللی برنامه جهانی مبارزه با دوپینگ است و فهرست مواد و روش های ممنوعه هر سال توسط گروه کارشناسان وادا (سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ) در کشور های مختلف بازنگری شده و روز اول اکتبر هر سال منتشر می شود و این امر از جهت ارائه آموزش مناسب به ورزشکاران، مربیان و نیرو های پشتیبان و شرح تغییرات به ورزش کشورها، مدنظر قرار می گیرد.

بر اساس تصمیم سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ وادا (WADA) ترامادول از تاریخ یکم ژانویه 2024، همانطور که کمیته اجرایی در 23 سپتامبر 2022 تصویب کرد در داخل مسابقه ممنوع است.

ترامادول طی چند سال گذشته در برنامه نظارت وادا بود و داده های پایش، استفاده قابل توجهی را در ورزش هایی از جمله دوچرخه سواری، راگبی و فوتبال نشان داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترامادول دوپینگ است، کافیین، نیکوتین و کدیین فعلا نه!

ترامادول دوپینگ است، کافیین، نیکوتین و کدیین فعلا نه!