مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 14:362024-01-14بين الملل

حمله آمریکا به یمن؛ ماجراجویی نظامی برای منافع رژیم صهیونیستی


حمله هوایی آمریکا و انگلیس به یمن در حمایت از رژیم صهیونیستی در شرایطی رخ داده که این حمله نه تنها آتش بس کنونی میان یمن و عربستان را به مخاطره انداخته، - گروه بین الملل خبرگزاری فارس؛ یادداشت میهمان- آمریکا و انگلیس جمعه گذشته 16 مکان در یمن از جمله فرودگاه الحدیده، اردوگاه کهلان، پایگاه الدیلمی و مناطقی در زبید را هدف قرار دادند تا به زعم خود پاسخ اقدامات دولت صنعا در تنگه باب المندب را داده باشند.

یک مقام انصارالله مدعی شد که بعد از این حملات با شلیک چندین موشک به شناورهای جنگی آمریکایی در دریای سرخ و باب المندب پاسخ داد تا این پیام روشن را بدهد که تزلزلی در اراده یمنی ها رخ نداده است.

این در حالی است که منابع آگاه در صنعا به روزنامه الاخبار خبر داده بودند که ارتش یمن از ابتدای هفته قبل منتظر حملاتی گسترده بود و احتمالا به دلیل به درازا کشیده شدن مذاکرات برای صدور قطعنامه به تاخیر افتاده بود.

حتی این ارزیابی وجود داشت که در حمله احتمالی علاوه بر بمباران تاسیسات و امکانات، نیروهای زمینی از جمله شبه نظامیان مزدور یا کماندوهای دریایی آمریکا و انگلیس هم وارد عمل شوند.

  همچنین شبه نظامیان مخالف دولت نجات ملی که مزدور سعودی و امارات محسوب می شوند، به دلیل نگرانی از تبعات شروع مجدد درگیری ها در یمن تاکنون از ورود به تقابل ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله آمریکا به یمن؛ ماجراجویی نظامی برای منافع رژیم صهیونیستی

حمله آمریکا به یمن؛ ماجراجویی نظامی برای منافع رژیم صهیونیستی