مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 11:152024-01-10فرهنگي

سودای ثبت جهانی شهر شیراز در سر مسوولان این کلان شهر


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در شهر شیراز؛ این کلان شهر قابلیت ثبت جهانی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، جلسه دیدار اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در این اداره کل برگزار شد.

  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در این جلسه با اشاره به ظرفیت های منحصربه فرد شیراز گفت: شهر شیراز با تمام ظرفیت هایی در حوزه های تاریخی، فرهنگی، هنری، ادبی و صنایع دستی دارد، قابلیت ثبت جهانی را در میان شهرهای دنیادار است.

  ثابت اقلیدی با اشاره به اینکه در دوران زندیه شیراز پایتخت ایران بوده است افزود: آثار ارزشمندی از این دوران برای ما به یادگار مانده و کریم خان زند که خود را نه پادشاه که وکیل الرعایا می خواند خدمات ارزنده ای را به این شهر و استان داشته و یادگارهایی را به جا گذاشته که امروزه از مواهب آن بهره مند می شویم.

  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با اشاره به این که به برخی از این آثار ارزشمند باگذشت زمان از بین رفته است بیان کرد: میدان توپخانه شیراز ازجمله آثاری است که مربوط به دوره زندیه بوده ولی هم اکنون اثری از آن بر جای نمانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سودای ثبت جهانی شهر شیراز در سر مسوولان این کلان شهر

سودای ثبت جهانی شهر شیراز در سر مسوولان این کلان شهر