مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 22:452023-12-30سياسي

انتخابات محلی عراق پس از 10 سال/ موفقیت السودانی در آزمون ثبات سیاسی


نویسنده عراقی معتقد است برگزاری انتخابات محلی نشان دهنده موفقیت آشکار دولت سودانی در پایبندی به تعهدات قانونی، تعهد به تقویت قانون اساسی و اصرار بر احیای یک اصل قانون اساسی است که مشارکت سیاسی در سطح محلی را تضمین می کند.

- نویسنده عراقی معتقد است برگزاری انتخابات محلی نشان دهنده موفقیت آشکار دولت سودانی در پایبندی به تعهدات قانونی، تعهد به تقویت قانون اساسی و اصرار بر احیای یک اصل قانون اساسی است که مشارکت سیاسی در سطح محلی را تضمین می کند.

مازن الزیدی روزنامه نگار و نویسنده عراقی در یادداشتی اختصاصی برای ایسنا نوشت: عراق نخستین انتخابات شوراهای استانی خود را پس از 10 سال مانع تراشی، بر اساس قانون اساسی در 18 دسامبر برگزار کرد.

دولت محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق با وجود رقابت ها و اختلافات سیاسی داخلی، موفق به برگزاری انتخابات محلی شد که پشت پرده برخی از رویکردهای تنگ نظرانه برای ممانعت یا تاخیر در فرایند برگزاری انتخابات تلاش می کردند اما با این وجود، دولت السودانی به عهد خود مبنی بر برگزاری انتخابات مطابق با برنامه و رویکرد دولت، مصوب مجلس عراق (که دولت کنونی توانست اعتماد نمایندگان ملت را در 27 اکتبر 2022 به دست آورد) عمل کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخابات محلی عراق پس از 10 سال/ موفقیت السودانی در آزمون ثبات سیاسی

انتخابات محلی عراق پس از 10 سال/ موفقیت السودانی در آزمون ثبات سیاسی