مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 22:152024-01-09اقتصادي

«صدف کوهی» سرمایه کم نظیر گلستان که خوراک دام می شود


سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صمت گلستان گفت: گلستان تنها دارنده معدن ارزشمند صدف کوهی در خاورمیانه است و نبود صنایع تبدیلی و فراوری موجب شده این ماده مهم معدنی بیشتر در خوراک دام و طیور استفاده شود.

- ایسنا/گلستان سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صمت گلستان گفت: گلستان تنها دارنده معدن ارزشمند صدف کوهی در خاورمیانه است و نبود صنایع تبدیلی و فراوری موجب شده این ماده مهم معدنی بیشتر در خوراک دام و طیور استفاده شود.

رضا حسنی نسب شامگاه سه شنبه، 19 دی ماه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شعار سال درصدد هستیم ضمن فعالسازی معادن استان از ظرفیت علمی و دانشگاهی هم بهره برده و پتانسیل های حوزه صدف کوهی استان را معرفی و زمینه استفاده بهتر و اقتصادی تر از این ماده معدنی موجود در استان را فراهم کنیم.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صمت گلستان با اشاره به اینکه در حوزه صدف کوهی علی رغم اینکه ذخایر بالایی از آن در استان وجود دارد و کاربردهای مختلفی در صنایع مختلف دارد اما تنها به عنوان خوراک دام و طیور استفاده می شود، افزود: در حال حاضر17 پروانه بهره برداری برای ماده معدنی صدف کوهی در استان وجود دارد که این معادن در شهرستان های گنبدکاووس و کلاله واقع شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«صدف کوهی» سرمایه کم نظیر گلستان که خوراک دام می شود

«صدف کوهی» سرمایه کم نظیر گلستان که خوراک دام می شود