مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 11:502024-01-20اقتصادي

کرمانشاه پتانسیل بالایی در پرورش ماهیان خاویاری دارد


این استان با توجه به منابع آبی مستعد و اقلیم های متنوع زمینه توسعه آبزی پروری را در راستای پرورش انواع آبزیان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، استان کرمانشاه با توجه به منابع آبی مستعد و دارا بودن چهار فصل و اقلیم های متنوع زمینه توسعه آبزی پروری را در راستای پرورش انواع آبزیان را فراهم آورده است که یکی از پتاسیل های مناسب جهت پرورش و توسعه آبزی پروری، پرورش ماهیان خاویاری در سطح استان است.

با توجه به کاهش ذخایر طبیعی ماهیان خاویاری در جهان و دریای خزر، یکی از راه حل های بسیار موثر جهت افزایش تولید گوشت و خاویار، آبزی پروری است.

پرورش خاویار یک فرصت سرمایه گذاری جذاب با توجیه اقتصادی مناسب است که از جمله کسب و کارهای پردرآمد با سوددهی بسیار بالا محسوب می شود.

سهراب صحرایی، مدیرکل شیلات استان کرمانشاه در این خصوص می گوید: شیلات در دهه های گذشته در زمینه پرورش ماهی های سردابی و گرمابی فعال بوده، ولی الان با پیشرفت صنعت آبزی پروری در استان می توان در زمینه پرورش ماهیان خاویاری، ماهیان زینتی، گیاهان آکواریومی و حتی در زمینه پرورش حلزون نیز فعالیت داشته باشد.

وی با اشاره به منابع آبی خوب و اقلیم متفاوت در استان، گفت: در شهرستان گرمسیری گیلانغرب، قصرشیرین و سرپل ذهاب شرایط خاصی از اقلیم را داریم و به سمت پاوه، جوانرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرمانشاه پتانسیل بالایی در پرورش ماهیان خاویاری دارد

کرمانشاه پتانسیل بالایی در پرورش ماهیان خاویاری دارد