مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 00:502024-01-14سياسي

ماجرای اخطار شدید امام خمینی به دولت شوروی


​اظهارات کاردار شوروی در مکزیک باعث شد تا بنیانگذار انقلاب اسلامی واکنش نشان داده و به شوروی هشدار و اخطار بدهد در صورت تکرار چنین اظهاراتی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران از پایگاه اطلاع رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ اظهارات کاردار شوروی در مکزیک باعث شد تا بنیانگذار انقلاب اسلامی واکنش نشان داده و به شوروی هشدار و اخطار بدهد در صورت تکرار چنین اظهاراتی، احتمال تجدیدنظر در روابط دو کشور وجود دارد.

روزنامه جمهوری اسلامی در تاریخ 24 دی 1358 متن کامل اطلاعیه امام خمینی را به این شرح منتشر کرد: بسم الله الرحمن الرحیم چند روز قبل ورقه ای در تبریز منتشر شده بود که در آن آمده بود خمینی تقاضای کمک نظامی از شوروی نموده.

من تصور کردم این یک دروغ فاحشی است که یک نفر عرضه مند نوشته و منتشر نموده و قابل توجه نیست لیکن امشب در رادیو تلویزیون به وسیله خبرگزاری پارس از خبرگزاری فرانسه چنین آمده بود کاردار شوروی در مکزیک اعلام کرد اتحاد شوروی آماده است به ایران کمک کند تا این کشور بتواند در برابر تحمیل آمریکا علیه خود مقاومت کند.

وی گفت کمک نظامی نیز از کمک های شوروی به ایران خواهد بود.

کاردار شوروی در مکزیک تصریح کرد این کمک ها در صورتی در اختیار ایران قرار خواهد گرفت که دولت ایران و خمینی خواستار آن شوند و بعد بعضی مطالب نامربوط گفته بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای اخطار شدید امام خمینی به دولت شوروی

ماجرای اخطار شدید امام خمینی به دولت شوروی