مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 19:502024-01-16اقتصادي

تسنیم: ذخایر ارزی کشور چند برابر شده است


بازار ارز با دو عامل اساسی ذخایر ارزی و دسترسی به منابع ارزی و همچنین مداخله بانک مرکزی تحت کنترل قرار دارد که البته نوع مداخله بانک مرکزی هم بسیار مهم است و شرایط عرضه و تقاضا را تغییر خواهد داد.

- یک کارشناس اقتصادی گفت: امروز بانک مرکزی دیگر به صورت بی هدف ارز پاشی نمی کند، یعنی این بانک تا آن جا که می تواند با منابع خود بازار در بازار ارز مداخله می کند که باید مداخله فعال خود را در بازار بیشتر کند.

حسن حسن خانی؛ کارشناس مسائل ارزی در گفت و گو با تسنیم، با بیان اینکه در روزهای اخیر به دلیل شوک های سیاسی در منطقه شاهد افزایش نرخ ارز هستیم، گفت: بازار ارز با دو عامل اساسی ذخایر ارزی و دسترسی به منابع ارزی و همچنین مداخله بانک مرکزی تحت کنترل قرار دارد که البته نوع مداخله بانک مرکزی هم بسیار مهم است و شرایط عرضه و تقاضا را تغییر خواهد داد.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه دو عامل تعیین کننده بازار ارز، نقش فعال بانک مرکزی در بازار و میزان ذخایر ارزی است، تصریح کرد: دولت سیزدهم موفق شده است حجم ذخایر ارزی را تقویت کند؛ به نحوی که امروز میزان ذخایر در دسترس بانک مرکزی نسبت به پایان دولت قبل چندین برابر شده است.

وی گفت: افزایش ذخایر بانک مرکزی دلایل متفاوتی دارد که مهمترین آن افزایش قیمت و صادرات نفت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسنیم: ذخایر ارزی کشور چند برابر شده است

تسنیم: ذخایر ارزی کشور چند برابر شده است