مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 13:352023-12-23سياسي

چرایی انتشار شایعه مرگ چهره ها


بارها شاهد انتشار خبرهای دروغ فوت افراد مشهور توسط رسانه ها بوده ایم؛ اخباری که ساعتی بعد تکذیب شده اند.

دلایل انتشار اینگونه شایعات توسط رسانه ها از منظر جامعه شناسی رسانه ها بسیار اهمیت دارد.

- بارها شاهد انتشار خبرهای دروغ فوت افراد مشهور توسط رسانه ها بوده ایم؛ اخباری که ساعتی بعد تکذیب شده اند.

دلایل انتشار اینگونه شایعات توسط رسانه ها از منظر جامعه شناسی رسانه ها بسیار اهمیت دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علی میرزامحمدی، جامعه شناس، در یادداشتی در روزنامه آرمان امروز نوشت: درباره دلایل انتشار شایعه مرگ چهره ها و افراد مشهور می توان چندین فرضیه را مطرح کرد؛ فرضیه خطا: بر اساس این فرضیه، سوء برداشت و اطلاعات ناقص، عامل انتشار خبر فوت افراد مشهور است.

نمونه تاریخی این خطا به شایعه مرگ آلفرد نوبل مربوط می شود؛ زمانی که برادرش لودویگ فوت شد، روزنامه ها اشتباهاً فکر کردند که نوبل معروف (مخترع دینامیت) مرده است.

فرضیه رسانه زرد: با اقتباس از عبارت نشریات زرد و روزنامه نگاری زرد(Yellow Journalism) می توان از رسانه زرد هم سخنان راند.

رسانه هایی که برای بالا بردن جذب مخاطب و منافع شخصی خود، به دروغ اقدام به انتشار خبر مرگ افراد مشهور می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرایی انتشار شایعه مرگ چهره ها

چرایی انتشار شایعه مرگ چهره ها