مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 11:552024-01-07اقتصادي

فعالیت 20 تشکل فرش دستباف در خراسان شمالی


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: 20 تشکل فرش دستباف در استان در قالب 8 اتحادیه صنفی، 11 شرکت تعالی فرش دستباف و یک تشکل مردم نهاد با عنوان کانون فرش دستباف خراسان شمالی به منظور توانمندسازی بافندگان و توسعه این صنعت در استان فعالیت می کنند.

- حسین حاجی بگلو، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهارکرد: تشکل های فرش دستباف در قالب اتحادیه های صنفی، شرکت تعاونی فرش دستباف و تشکل مردم نهاد با عنوان کانون فرش دستباف در استان فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اهمیت و نقش تاثیرگذار این تشکل ها گفت: 20 تشکل فرش دستباف در استان در قالب 8 اتحادیه صنفی، 11 شرکت تعالی فرش دستباف و یک تشکل مردم نهاد با عنوان کانون فرش دستباف خراسان شمالی به منظور توانمندسازی بافندگان و توسعه این صنعت در استان فعالیت می کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با بیان اینکه 26 هزار و 550 بافنده در استان فعالیت دارند، در خصوص تعداد کارگاه های متمرکز و غیرمتمرکز قالیبافی افزود: 6 واحد فعال، 18 واحد فروش مواد اولیه فرش دستباف، 10 واحد مرمت و تکمیل فرش دستباف (رفوگری، دارکشی، پرداخت) با اشتغال 50 نفر، 10 واحد فروش دار و ابزار فرش دستباف و یک واحد رنگرزی با اشتغال 15 نفر در استان فعالیت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 20 تشکل فرش دستباف در خراسان شمالی

فعالیت 20 تشکل فرش دستباف در خراسان شمالی