مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 15:302023-12-31بين الملل

طالبان: ما به رسانه ها فشار وارد نکردیم


هرگز بر رسانه ای فشار خاصی وارد نشده و تمام رسانه ها به صورت آزاد فعالیت می کنند، مگر کسانی که بر خلاف منافع ملی قدم برداشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، سخنگوی گروه طالبان گفت: هرگز بر رسانه ای فشار خاصی وارد نشده و تمام رسانه ها به صورت آزاد فعالیت می کنند، مگر کسانی که بر خلاف منافع ملی قدم برداشته باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدای افغان (آوا)، ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان افغانستان با رد گزارش مرکز خبرنگاران افغانستان مبنی بر ثبت 168 رویداد نقض حقوق خبرنگاران، این اظهارات را مطرح کرد.

مرکز خبرنگاران افغانستان در گزارشی سالانه ی خود از نقض حقوق رسانه ها در افغانستان ابراز نگرانی کرد و گفت که در سال 2023 میلادی، بیش از 160 مورد نقض حقوق خبرنگاران را در کشور به ثبت رسانده است.

بر اساس این گزارش، موارد ثبت شده نقض حقوق خبرنگاران در این سال از لحاظ کمی نسبت به 260 رویداد ثبت شده در سال 2022، کاهش قابل ملاحظه ای را نشان می دهد؛ اما از نظر کیفی و ساختاری تغییری مشاهده نمی شود.

در بخشی گزارش مرکز خبرنگاران افغانستان آمده است: در سال 2023، دستِ کم 168 رویداد نقض حقوق خبرنگاران ثبت شده که جان باختن یک خبرنگار و مجروح شدن 19 خبرنگار دیگر، 87 مورد تهدید و 61 مورد بازداشت را شامل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان: ما به رسانه ها فشار وارد نکردیم

طالبان: ما به رسانه ها فشار وارد نکردیم