مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 09:302024-01-06سياسي

هوش مصنوعی ترسناک تر از آن چیزی می شود که فکرش را می کنید!


اگرچه در سال 2023، هوش مصنوعی پیشرفت های حیرت آوری را به دنیا ارائه کرد، ولی این تنها آغاز این ماجراست؛ سال 2024 در شرایطی آغاز شده که باید منتظر پیشرفت های ترسناکی باشیم که ممکن است شامل هوش مصنوعی عمومی و حتی دیپ فیک های به مراتب واقعی تر باشد.

- ، دهه هاست که عبارت "هوش مصنوعی" در مباحث و مجالس علمی مطرح بوده است؛ اما امسال، با رونمایی از ChatGPT محصول شرکت OpenAI که برای عموم قابل دسترس و کاربردی است، پیشرفت های علمی وارد مرحله دیگری شده است.

با این حال هوش مصنوعی، تاریخچه ای دیرینه دارد و تا پیش از دست یابی به فناوری امروزی، سابقه کوتاهی از آزمایش های ناموفق وجود داشت.

خبرآنلاین نوشت؛ در بیشتر موارد این طور به نظر می رسد که نوآوری های هوش مصنوعی در بهبود مواردی مثل تشخیص پزشکی و اکتشافات علمی کاربردی بوده است.

به عنوان مثال یک مدل هوش مصنوعی می تواند با تجزیه و تحلیل اسکن پزشکی، تشخیص دهد که آیا شما در معرض خطر بالای ابتلا به سرطان ریه هستید یا خیر.

در جریان پاندمی کووید 19، دانشمندان الگوریتمی ساختند که می توانست با گوش دادن به تفاوت های ظریف در صدای سرفه افراد، وجود این ویروس در بدن فرد را تشخیص دهد؛ هوش مصنوعی همچنین در طراحی آزمایش های فیزیک کوانتومی فراتر از آنچه تصور می کنیم، مورد استفاده قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوش مصنوعی ترسناک تر از آن چیزی می شود که فکرش را می کنید!

هوش مصنوعی ترسناک تر از آن چیزی می شود که فکرش را می کنید!