مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 21:352023-12-25سياسي

اجرایی شدن ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، تحول بزرگی در جامعه ایجاد می کند


طرح «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول»، قانون مهمی است و با اجرایی شدن آن تحول بزرگی در جامعه از جهت آرامش مردم برای اثبات مالکیت و پیشگیری از بسیاری جرایم و تخلفات رخ می دهد.

- وزیر دادگستری گفت: طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول ، قانون مهمی است و با اجرایی شدن آن تحول بزرگی در جامعه از جهت آرامش مردم برای اثبات مالکیت و پیشگیری از بسیاری جرایم و تخلفات رخ می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امین حسین رحیمی، در مراسم گرامیداشت دفاتر اسناد رسمی که عصر امروز در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، خطاب به سردفتران گفت: شما کاتبان بالعدل و امنای جامعه هستید و مردم به شما اعتماد می کنند و معاملات خود را نزد شما ثبت میکنند که مورد استناد قرارگیرد.

وی با اشاره به طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول افزود: همه معاملات مخصوصا در حوزه اموال غیرمنقول باید ثبت شوند البته نیازمند مقدمات و الزامات حقوقی و قانونی است.

اخیرا مصوبه مجلس در مجمع تشخیص مصلحت نظام کلیاتش رای آورد و مواد اصلی اش تثبیت شده و بزودی تصویب می شود و الزام قانونی را بوجود می آورد.

وزیر دادگستری تاکید کرد: اگر مردم اموالشان را ثبت کنند باید امنیت داشته باشند زیرا سند رسمی الان امنیت ندارد و هر کسی که سند رسمی دارد هر آن ممکن است با سند عادی سند رسم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرایی شدن ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، تحول بزرگی در جامعه ایجاد می کند

اجرایی شدن ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، تحول بزرگی در جامعه ایجاد می کند