مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 09:552023-12-23بين الملل

دولت هلند 18 جنگنده اف-16 در اختیار ارتش اوکراین قرار می دهد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از راشاتودی، «مارک روته» نخست وزیر هلند اعلام کرد که این کشور در حال آماده سازی تحویل 18 فروند جنگنده اف -16 به ارتش اوکراین است.

- در ادامه کمک های نظامی غرب به ارتش اوکراین، دولت هلند اعلام کرد برای تقویت نیروی هوایی اوکراین در حال تدارک تحویل 18 جنگنده اف-16به کی یف است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از راشاتودی، مارک روته نخست وزیر هلند اعلام کرد که این کشور در حال آماده سازی تحویل 18 فروند جنگنده اف -16 به ارتش اوکراین است.

وی پس از گفت وگوی تلفنی با ولودیمییر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد: من این تصمیم دولت مان را به اطلاع رییس جمهور زلنسکی رساندم.

تحویل جنگنده های اف -16 یکی از مهمترین عناصر توافق های انجام شده برای حمایت نظامی اوکراین است.

افزون بر مجوز صادرات (این جنگنده ها) قبل از ارسال جنگنده ها، باید شماری از معیار ها از جمله الزامات مربوط به پرسنل و زیرساخت ها نیز باید رعایت شود.

زلنسکی پنج شنبه گذشته اعلام کرد که ارتش این کشور خواستار بسیج صد ها هزار اوکراینی برای تکمیل نیرو های کی یف در مقابله با جبهه روسیه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت هلند 18 جنگنده اف-16 در اختیار ارتش اوکراین قرار می دهد

دولت هلند 18 جنگنده اف-16 در اختیار ارتش اوکراین قرار می دهد