مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 22:212023-12-26سياسي

یزد پایتخت گردشگری کشورهای مجمع گفت وگوی آسیا شد


معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: شهر یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت وگوی آسیا (ACD) در سال 2024 انتخاب و معرفی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه محیط زیست و گردشگری خبرگزاری فارس، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با توجه به اهداف تعیین شده شامل ارتقای همگرایی بین کشورهای آسیایی به منظور تلاش برای تشکیل اتحادیه آسیا، گسترش بازار تجاری و مالی، ارتقای نقش آسیا برای تاثیرگذاری در معادلات جهانی و نیز تبدیل آسیا به یک مجموعه توانمند برای تعامل با دیگر نقاط جهان، رویکرد میزبانی و ریاست مجمع به صورت متناوب به کشورهای عضو سپرده شده است.

بر این اساس جمهوری اسلامی ایران توانسته است علاوه بر میزبانی کشورهای عضو، شهر یزد را به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت وگوی آسیا معرفی کند و این دستاورد مورد پذیرش اعضا قرار گیرد.

شالبافیان با اشاره به اینکه انتخاب شهر یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو متناسب با دوره زمانی ریاست مجمع به صورت یک ساله ویژه سال 2024 اعلام شده است، یادآور شد: کشوری که ریاست سالانه را برعهده دارد از امتیاز معرفی یک شهر به عنوان پایتخت گردشگری و همچنین میزبانی نشست های مجمع در همان سال برخوردار است، از این رو با توجه به اینکه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یزد پایتخت گردشگری کشورهای مجمع گفت وگوی آسیا شد

یزد پایتخت گردشگری کشورهای مجمع گفت وگوی آسیا شد