مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 15:552024-01-02اقتصادي

خسارت مستقیم غزه از تجاوز نظامی اسراییل چند میلیارد دلار است


برآوردهای اولیه از خسارت های مستقیم نوار غزه در نتیجه تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی بالغ بر حدود 12 میلیارد دلار است که این رقم شامل خسارت های غیرمستقیم نمی شود.

- گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، رژیم صهیونیستی از زمان آغاز تجاوز نظامی خود به نوار غزه  به طور عمدی و به شدت زیرساخت ها، مؤسسات تجاری، کارخانه ها، رستوران ها و اماکن گردشگری نوار غزه را تخریب کرده است؛ به خصوص در شهر غزه که قطب اقتصادی این منطقه شمرده می شود.

قبل از جنگ، نرخ کلی بیکاری در نوار غزه  به 50 درصد، در میان فارغ التحصیلان جوان به 60 درصد و در بین زنان به 80 درصد می رسید، علاوه بر اینکه قریب به 80 درصد جمعیت غزه به کمک های بشردوستانه جهانی متکی بوده اند که به این منطقه وارد می شود که البته انتظار می رود در مقطع پیش رو و با پایان یافتن جنگ این نرخ افزایش یابد.

  اسماعیل الثوابته، مدیر کل دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه می گوید، برآوردهای اولیه دولت از خسارات مستقیم جنگ در نوار غزه به حدود 12 میلیارد دلار می رسد که البته شامل خسارات غیرمستقیم ناشی از تجاوز اسراییل به نوار غزه نمی شود.

وی افزود: این خسارت ها شامل خانه های مردم غزه نیز می شود به نحوی که 305 هزار واحد مسکونی هدف بمباران های رژیم صهیونیستی قرار گرفتند که از این تعداد، 52 هزار واحد مسکونی با خا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت مستقیم غزه از تجاوز نظامی اسراییل چند میلیارد دلار است

خسارت مستقیم غزه از تجاوز نظامی اسراییل چند میلیارد دلار است