مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 09:202023-12-26بين الملل

از پروژه ترسیب کربن محلات چه خبر؟


ترسیب کربن به جذب دی اکسید کربن اضافی جو توسط اندام های هوایی و زیرزمینی گیاهان با هدف کاهش اثرات سوء پدیده گرمایش زمین گفته می شود.

- امروزه شش موضوع زیست محیطی شامل تخریب زمین و بیابان زایی ، تهدید تنوع زیستی ، تغییر اقلیم ، از بین رفتن تدریجی لایه ازن ، تضعیف منابع آب و تخریب جنگل ها ، چالش های مهم در توسعه پایدار و مانع فقر زدایی به شمار می روند که در این میان، تغییر اقلیم و افزایش دمای جهانی یا گرمایش زمین به عنوان سومین چالش جهانی برای زیست کره محسوب می شود و تهدیدی جدی برای بقای بشر به شمار می رود.

بر اساس بررسی های برنامه عمران سازمان ملل متحد(UNDP) این پدیده یکی از مهم ترین چالش ها در توسعه پایدار بوده که تاثیر منفی بر زیست بوم های خشکی و آبی دارد.

تلاش های هماهنگ بین المللی برای مهار گازهای گلخانه ای و انتشار آنها در اتمسفر در طول دهه اول قرن بیست و یکم شتاب گرفت و از جمله رایج ترین فناوری های حذف گازهای گلخانه ای در سطح جهانی می توان به استفاده از انرژی زیستی (بیوانرژی) با جذب و ذخیره کربن، جنگل کاری و احیای جنگل و ترسیب کربن خاک اشاره کرد.

ترسیب کربن خاک در مقایسه با سایر فناوری های حذف گازهای گلخانه ای دارای چندین مزیت مهم است که از جمله آنها می توان به اجرای آن با تغییر ناچیز در کاربری زمین، هزینه پایین و مقرون ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از پروژه ترسیب کربن محلات چه خبر؟

از پروژه ترسیب کربن محلات چه خبر؟