مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 08:202023-12-26اقتصادي

کشاورزان گلستانی نسبت به دریافت کود سرک اقدام کنند


مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با بیان این که دغدغه ای در تأمین کود مورد نیاز زارعان نداریم، گفت: کشاورزان گلستانی نسبت به دریافت کود سرک خود اقدام کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، سید صمد ضیایی، شامگاه دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: یکی از مراحل کلیدی در برنامه غذایی گندم و جو تغذیه از مرحله سه برگه شدن تا شروع پنجه زنی بوده، بنابراین تغذیه در این مراحل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان تصریح کرد: اگر به هر خوشه گندم فقط یک بذر اضافه کنیم، عملکرد نهایی ما حدود 300 تا 500 کیلوگرم در هکتار افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این که مصرف کود سرک هم بیشتر در مورد کود نیتروژن و پتاسه از نوع کود کلرور پتاسیم مرسوم است، ادامه داد: در شرایطی که نیتروژن شسته می شود، غالبا 25 تا حداکثر 50 درصد از کل نیتروژن مصرفی را به صورت قبل از کشت و بقیه (50 تا 75 درصد) را به صورت سرک در مراحل شروع پنجه زنی، ساقه دهی و خوشه دهی ودانه بستن به مزرعه می دهند.

ضیایی به ذخیره سازی خوب کودهای یارانه ای اوره در انبار عاملان توزیع به میزان هفت هزار و982 تن و 557 تن کود کلرور پتاسیم اشاره کرد و گفت که جای هیچ گونه دغدغه و نگرانی در خصوص تأمین این کودها وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان گلستانی نسبت به دریافت کود سرک اقدام کنند

کشاورزان گلستانی نسبت به دریافت کود سرک اقدام کنند