مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 دی 1402 ساعت 00:052024-01-04پزشكي

محافظت از سلول های مغز در برابر آلزایمر


طبق نتایج پژوهش ها ویتامین E، باعث مهار ورود رادیکال های آزاد به سلول های مغزی می شود و می تواند خطر پیشرفت بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، ویتامین E، یکی از ویتامین های محلول در چربی است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و اثر شیمیایی مخربی که به بافت های بدن لطمه می زند را از بین می برد.

ویتامین ای در بسیاری از مواد غذایی نظیر بادام، تخمه آفتابگردان، اسفناج و جوانه گندم یافت می شود و برای مصرف آن به صورت مکمل باید با پزشک یا داروساز مشورت کرد.

در ادامه برخی از فواید مصرف این ویتامین را می خوانید.

ویتامین E و مبارزه با طاسی طبق مطالعات، رابطه معنی داری بین طاسی و استرس اکسیداتیو  وجود دارد به طوری که در افراد مبتلا به طاسی معمولا ظرفیت آنتی اکسیدانی به خصوص در پوست فرق سر نسبت به سایر افراد پایین تر است.

  در یک کارآزمایی بالینی دریافت روزانه 100 میلی گرم مشتقات ویتامین E در بیماران مبتلا به ریزش مو به مدت 8 ماه سبب افزایش تعداد مو در مقایسه با گروه دارونما شد.

آیا ویتامین E تاثیری بر باروری افراد دارد؟ نتایج حاصل از مرور مطالعات نشان می دهد مصرف ریزمغذی ها شامل ویتامین D، E ،C، A ، روی کلرید ، سلنیوم ،فولات و اسید چرب امگا 3 می توانند در بهبود شاخص های باروری زنان و مردان نقش داشته باشند و کمبود ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محافظت از سلول های مغز در برابر آلزایمر

محافظت از سلول های مغز در برابر آلزایمر