مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 دی 1402 ساعت 13:502024-01-12بين الملل

فرانسه: حوثی ها مسئولیت بسیار جدی برای تنش در دریای سرخ دارند


به دنبال تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن، وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه ای مدعی شد که یمن مسئولیت زیادی در تشدید تنشها در منطقه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه فرانسه روز جمعه با انتشار بیانیه ای به طور ضمنی از حملات آمریکا و انگلیس به مواضع یمن حمایت کرد و انصارالله یمن را مسئول تشدید تنشها در دریای سرخ خواند.

فرانسه در بیانیه خود مدعی شده که حوثیها مسئولیت بسیار جدی برای تنشها در دریای سرخ بر عهده دارند .

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است: فرانسه محکومیت حملات انجام شده توسط حوثی ها در دریای سرخ بر علیه کشتی های تجاری که حقوق و آزادی های دریانوردی را نقض می کند، را تجدید می کند و از حوثی ها می خواهد که فورا به آن پایان دهند.

روز پنج شنبه دریاسالار امانوئل اسلارز فرمانده مشترک نیروهای فرانسوی در منطقه دریای سرخ به خبرنگاران گفت که نیروهای این کشور در آبهای منطقه جاییکه نیروهای حوثی عملیات می کنند در حال گشت زنی هستند تا از حملات بیشتر جلوگیری کنند و کشتیهای فرانسوی و دیگر کشتیهایی که از این منطقه عبور می کنند را اسکورت کند.

  با این حال وی تاکید کرد که نیروهای فرانسوی تحت فرماندهی ایالات متحده آمریکا نیستند اما آنها در حال همکاری و تبادل اطلاعات با واشنگتن هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرانسه: حوثی ها مسئولیت بسیار جدی برای تنش در دریای سرخ دارند

فرانسه: حوثی ها مسئولیت بسیار جدی برای تنش در دریای سرخ دارند