مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 23:452023-12-24سياسي

تاکید ایران و افغانستان بر همکاری بیشتر امنیت مرزها


در دیدار نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان و سرپرست وزارت خارجه افغانستان؛ طرفین خواستار ‎هماهنگی و ‎همکاری بیشتر در حوزه ‎ امنیت مرزی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسن کاظمی قمی در توییتی نوشت: امروز با جناب آقای امیرخان متقی؛ وزیر خارجه حکومت سرپرست افغانستان در تهران دیداری رسمی داشتم.

در این دیدار درباره ‎سرعت بخشیدن به ‎اجرای توافقات انجام شده و لزوم تشکیل گروه های کاری مشترک به این منظور بحث شد؛ همچنین بر ‎روان سازی تجاری و ‎اقتصادی میان ایران و افغانستان تاکید گردید و دوطرف از ‎پایبندی به ‎اجرای معاهدات فیمابین استقبال کردند.

نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان همچنین در توییت دیگری نوشت: حمایت از ‎ابتکارات منطقه ای و شکل گیری ‎گروه تماس منطقه ای و نقش آن در تسهیل روابط کابل با کشورهای منطقه و توجه به دغدغه ها، نگرانی ها و خواست های مشروع کشورهای پیرامون افغانستان از مباحث دیگر این دیدار بود.

همکاری معاضدت قضایی و تحکیم روابط دوجانبه به ویژه در حوزه های قضایی مورد استقبال و تأکید قرار گرفت؛ دوطرف در عین حال خواستار ‎هماهنگی و ‎همکاری بیشتر در حوزه ‎ امنیت مرزی شدند و موضع شفاف جمهوری اسلامی ایران درباره لزوم جلسات منظم کمیسیون های مشترک را به اطلاع طرف افغانستانی رساندیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید ایران و افغانستان بر همکاری بیشتر امنیت مرزها

تاکید ایران و افغانستان بر همکاری بیشتر امنیت مرزها