مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 09:402024-01-08سياسي

کدام اسطوره باستانی ایران مادر «کُره ای» داشت؟


در منظومه حماسی «کوش نامه» که در قرن ششم هجری تالیف شده است، ماجرای سفر یکی از شخصیت های اسطوره ای ایران به سرزمین «سیلا» و ازدواج او با دختر پادشاه آن کشور نقل شده است.

- در منظومه حماسی کوش نامه که در قرن ششم هجری تالیف شده است، ماجرای سفر یکی از شخصیت های اسطوره ای ایران به سرزمین سیلا و ازدواج او با دختر پادشاه آن کشور نقل شده است.

  کوش نامه منظومه ای حماسی در سبک و سیاق شاهنامه است که شخصی به نام ایرانشان بن ابی الخیر آن را در قرن ششم هجری تالیف کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفرادید، داستان این منظومه در زمان حکومت ضحاک اتفاق می افتد و روایتی است از دشمنی خاندان جمشید با خاندان ضحاک.

یکی از قهرمانان این حماسه شخصی به نام آبتین از خاندان جمشید است که در دوره ای از زندگی خود، برای فرار از دست سپاه ضحاک به چین و از آنجا به بسیلا یا سیلا می رود.

سیلا نام یکی از سه پادشاهی باستانی کره است که در کنار گوگوریو و باکجه در سرزمین امروزی کره حکومت می کردند.

مینیاتوری که حمله فریدون را با گرز دو سر به ضحاک به تصویر کشیده است طبق روایت کوش نامه، آبتین سیلا را سرزمینی خوش و خرم و مانند بهشت می یابد: به پنجم به شهر بسیلا رسید به گیتی کسی چون بسیلا ندید همه باغ ها لاله و شنبلید ز هر لاله ای بوی دیگر دمید نشستنگه شاه طیهور بود نه شهری، بهشتی پر از حور بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام اسطوره باستانی ایران مادر «کُره ای» داشت؟

کدام اسطوره باستانی ایران مادر «کُره ای» داشت؟