مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 21:452024-01-06سياسي

پیوستگی در کنار قانون و هنجار اجتماعی منجر به حل مسئله خواهد شد


باید مسائل اجتماعی را تحلیل کنیم،برخی از تکنولوژی ها معظلات اجتماعی را خلق می کنند، تکنولوژی در کنار قانون و هنجار می تواند رفتار اجتماعی دیگران را تنظیم کنند و این پیوستگی باید وجود داشته باشد.

- پروهشگر حوزه اجتماعی گفت: باید مسائل اجتماعی را تحلیل کنیم،برخی از تکنولوژی ها معظلات اجتماعی را خلق می کنند، تکنولوژی در کنار قانون و هنجار می تواند رفتار اجتماعی دیگران را تنظیم کنند و این پیوستگی باید وجود داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد مختاری پژوهشگر حوزه اجتماعی اگر تکنولوژی را به عنوان برساخت بشری در نظر گرفته شود، تبدیل به شی اجتماعی می شود اگر این شی طبیعی باشد و کارکرد عملی داشته باشد تبدیل به شی تکنیکی می شود.

وی افزود: برخی از تکنولوژی ها می تواند معضلات اجتماعی را حل کنند، به طور مثال در پل گلدن گیت سانفراسیسکو بیش از 2 هزار نفر خودکشی کردند به همین منظور با نصب تورهایی مانع از معضل اجتماعی می شوند.

مختاری عنوان کرد: در دهه 1860 یک فرد دانشمند که در پروژه منهتن نقش داشت، بر این عقیده بود که با تکنولوژی می تواند هر کار را انجام دهد، هر چند این ایده درست نیست و در واقع مسائل اجتماعی را باید با راه حل های تکنولوژیک بررسی کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیوستگی در کنار قانون و هنجار اجتماعی منجر به حل مسئله خواهد شد

پیوستگی در کنار قانون و هنجار اجتماعی منجر به حل مسئله خواهد شد