مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 08:252024-01-13سياسي

آغاز انتخابات تایوان؛ انتخاب بین جنگ یا صلح


در انتخابات تایوان، حزب حاکم «دموکراتیک ترقی خواه» که پیش قراول جدایی این جزیره از چین است، به دنبال سومین حضور یکی از اعضای خود در پست ریاست جمهوری است و کاندیدای آن ها در این دوره «لای چینگ ته» معاون «تسای اینگ ون» رییس جمهور این جزیره است.

- در انتخابات تایوان، حزب حاکم دموکراتیک ترقی خواه که پیش قراول جدایی این جزیره از چین است، به دنبال سومین حضور یکی از اعضای خود در پست ریاست جمهوری است و کاندیدای آن ها در این دوره لای چینگ ته معاون تسای اینگ ون رییس جمهور این جزیره است.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در تایوان در حالی آغاز شد که تنش ها درباره این جزیره بین پکن و واشنگتن شدت گرفته است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صندوق های رأی گیری برای انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در تایوان بامداد شنبه به وقت تهران گشوده شد؛ انتخاباتی که یک مقام ارشد چینی آن را انتخاب بین گزینه جنگ و صلح نامیده است.

  ژانگ ژیجون رییس انجمن چین برای روابط در تنگه تایوان ، نهادی که روابط با تایوان را مدیریت می کند، گفته است: 2 انتخابات پیش رو در منطقه تایوان انتخاب های مهمی بین چشم اندازهای صلح و جنگ و رفاه و زوال است .

  تایوان جزیره ای خودگردان است که چین آن را بخشی از خاک خود می داند و بارها قصد خود را برای اتحاد مجدد مسالمت آمیز با آن ابراز کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز انتخابات تایوان؛ انتخاب بین جنگ یا صلح

آغاز انتخابات تایوان؛ انتخاب بین جنگ یا صلح