مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 15:052024-01-07اجتماعي

تقاضای مکتوب وزارت آموزش و پرورش برای اجرای قانون، بعد از پایان مهلت قانونی!


به رغم ابطال مصوبه شرط سن در دیوان عدالت، شماری از داوطلبان کماکان از ثبت نام در کنکور در رشته دلخواهشان محروم هستند چراکه فرصت ثبت نام در کنکور تمام شده! به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، تعیین سقف سنی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان همواره یکی از موضوعات مورد اعتراض از سوی شماری از داوطلبان کنکور بوده است، به ویژه آنکه تحصیل در این دانشگاه مزایایی ویژه داشته و دارد؛ از معافیت سربازی برای پسران تا احتساب دوران دانشجویی به عنوان سنوات خدمت، استخدام از بدو ورود به دانشگاه و پرداخت حقوق به دانشجو-معلمان که جذابیت های خاصی برای شماری از داوطلبان ثبت نام در این رشته و تحصیل در دانشگاه فرهنگیان محسوب می شود.

مساله ای که برای متولیان آموزش و پرورش در کشور هم از اهمیتی ویژه برخورد بوده و موجب شده که محدوده سنی تعیین شده در مقاطعی دستخوش تغییراتی شود که از جمله این تغییرات، تعیین سن حداکثر 24 سال در شورای عالی آموزش و پرورش بوده است.

مصوبه ای که سال گذشته در کنکور لحاظ شد و شماری از داوطلبان را بر آن داشت تا با مراجعه به دیوان عدالت اداری به آن اعتراض کرده و از مسیر قانونی خواستار ابطال این مصوبه شوند.

پیرو این شکایت و با سپری شدن قریب به 9 ماه، هیات عمومی دیوان عدالت رای به ابطال مصوبه فوق و از آن فراتر، شرط سنی ورود به دانشگاه داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقاضای مکتوب وزارت آموزش و پرورش برای اجرای قانون، بعد از پایان مهلت قانونی!

تقاضای مکتوب وزارت آموزش و پرورش برای اجرای قانون، بعد از پایان مهلت قانونی!