مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 08:112024-01-13اجتماعي

پیش بینی بارش برف در غرب و تندبادهای شدید در شرق کردستان


علی پناهی معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی که از روز چهارشنبه گذشته وارد استان کردستان شده، از امروز تقویت شده و گسترش می یابد.

وی از صدور هشدار مجدد سطح نارنجی هواشناسی خبر داد و گفت: فعالیت این سامانه که تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت سبب بارش برف و باران (غالبا برف) کولاک برف در گردنه ها و نواحی مرتفع، وزش باد شدید، مه و کاهش دید می شود.

پناهی ادامه داد: بیشترین منطقه اثر این سامانه برای مریوان، سروآباد، سلین، سنندج، بانه، بیجار، زرینه، کامیاران، هزارکانیان سقز، نساره، یاسوکند، موچش، گل تپه، کامیاران، قاملو، دهگلان و تمامی ارتفاعات استان پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: امکان اختلال جدی در تردد و لغزندگی مسیرهای شهری و بین شهری به خصوص گردنه های استان، کاهش محسوس دید افقی در سطح استان به ویژه گردنه ها و ارتفاعات در اثر مه و کولاک برف (امکان لغو پرواز) راه بندان و امکان مسدود شدن جاده های روستایی و شهری وجود دارد.

پیش بینی وزش باد شدید برای نیمه شرقی کردستان وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: همزمان با فعالیت سامانه بارشی، وزش باد در نیمه شرقی استان شدید و در محدوده هشدار سطح نارنجی خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی بارش برف در غرب و تندبادهای شدید در شرق کردستان

پیش بینی بارش برف در غرب و تندبادهای شدید در شرق کردستان