مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 09:012023-12-23سياسي

بلاگری کودکان یا کودکان کار؟!


خبرگزاری فارس مازندران- زهرا طاهری پرکوهی فرقی ندارد به چه کاری دست بزنند هرچه لایک بیشتر، خوشحال تر؛ این روایت مادران و پدرانی است که قبل از به دنیا آمدن فرزندشان آنان را وارد فضای مجازی می کنند، قبل از تولد صفحه اجتماعی شان باز می شود و با به دنیا آمدنشان تک تک لحظه های شان در فضای مجازی به نمایش گذاشته می شود.

در واقع کودک با کمک پدر و مادر ناخواسته وارد دنیایی می شود و این را به عینه درک می کند تا زمانی دوست داشتنی هستی که تو را لایک کنند! روزانه به تعداد کودکان و خردسالان فضای مجازی برای کسب شهرت و توجه از سوی والدین شان اضافه می شود؛ والدینی که در بسیاری موارد به محض به دنیا آمدن فرزندشان برایش صفحه اجتماعی باز می کنند و تک تک رفتارها و لحظات نوزادشان را در فضای مجازی منتشر می کنند.

کودکانی که بی آنکه بخواهند در شبکه اجتماعی زندگی می کنند، مشهور می شوند و از جایی به بعد تبدیل به ابزاری برای درآمد خانواده هایشان می شوند؛ طوری که باید لباس های عجیب بپوشند، آرایش های خاصی انجام دهند، جملات تبلیغاتی حفظ و ادا کنند و هر لحظه رو به دوربین لبخند بزنند.

  *کودک بلاگر، مصداق کودک کار و  کودک آزاری مجازی لیلا فرقانی دکترای جامعه شناسی مسائل اجتماعی ایران در همین خصوص در گفت وگو با خبرنگار فارس می گوید: امروزه گسترش فناوری اط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلاگری کودکان یا کودکان کار؟!

بلاگری کودکان یا کودکان کار؟!