مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 15:502024-01-07بين الملل

تحلیلی از ابعاد حادثه تروریستی کرمان


در حالیکه 4 روز از حادثه تروریستی کرمان که منجر به شهادت 91 نفر از هموطنان مان شد می گذرد، هنوز بسیاری از ابعاد این جنایت مجهول و ریز جزییات آن نامشخص است.

- ایسنا/خراسان رضوی در حالیکه 4 روز از حادثه تروریستی کرمان که منجر به شهادت 91 نفر از هموطنان مان شد می گذرد، هنوز بسیاری از ابعاد این جنایت مجهول و ریز جزییات آن نامشخص است.

حتی در مورد عامل این حمله نیز اگرچه داعش طی بیانیه ای قبول مسئولیت کرده، اما بسیاری آن را صرفا بیانیه ای نمایشی دانسته و صحنه گردان اصلی این حادثه را سرویس های جاسوسی و امنیتی بیگانه نظیر موساد می دانند.

در حالیکه برخی دیگر از کارشناسان معتقدند هرچند احتمال حمایت این سرویس ها از حمله تروریستی کرمان وجود دارد، اما نمی توان از انگیزه های گروه های تروریستی نظیر داعش برای انجام این حمله صرف نظر کرد.

فائزه قاسمی در گفت وگو با ایسنا در تحلیل خود از ابعاد حادثه تروریستی کرمان، اظهار کرد: حقیقت این است که با توجه به داده های فعلی گزارش شده، نمی توان به طور قطعی ابعاد این حادثه را تحلیل کرد، چراکه مسئله چندوجهی است و سناریوهای متعددی به ذهن می آید که هر کدام استدلال هایی دارند.

یک سناریوی اصلی این رخداد تروریستی را به گروه های تکفیری مانند داعش منتسب می کند و سناریوی دیگر آن را کار یک کشور بیگانه می داند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیلی از ابعاد حادثه تروریستی کرمان

تحلیلی از ابعاد حادثه تروریستی کرمان