مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 13:102024-01-06اجتماعي

سرشماری پاییزه فصل علفخواران در مناطق و زیستگاههای استان مازندران


برنامه سرشماری گونه های شاخص جانوری (کل و بز و قوچ و میش) در فصل مستی و جفت گیری که در استان مازندران از نیمه آذر ماه لغایت اواسط دی ماه است، - ایسنا/مازندران برنامه سرشماری گونه های شاخص جانوری (کل و بز و قوچ و میش) در فصل مستی و جفت گیری که در استان مازندران از نیمه آذر ماه لغایت اواسط دی ماه است، با برنامه ریزی و حضور محیط بانان و مشارکت دوستداران حیات وحش برای مناطق و زیستگاههای حساس و هم علفخواران وحشی انجام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، انتخاب فصل مستی برای انجام برنامه سرشماری گونه های جانوری به دو دلیل دارای اهمیت و حساسیت ویژه ای است، ابتدا از این نظر که گونه های جانوری به دلیل تداخل جمعیت ها از جنس و نر و ماده در تجمع دیده می شوند و از این لحاظ مشاهدات و تعیین اندازه جمعیت از دقت بیشتری برخوردار هستند.

عامل مهم دیگر، آسیب پذیری بالای گونه های شاخص در این مرحله ی بحرانی از چرخه زیستی است، که نیازمند پایش و حفاظت، ضرورت بیشتری دارند.

ایجاد امنیت در این فصل در مناطق کوهستانی- صخره ای و تپه ماهوری مناطق مرتفع کوهستانی، زیستگاه طبیعی کل و بز و قوچ و میش در استان مازندران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرشماری پاییزه فصل علفخواران در مناطق و زیستگاههای استان مازندران

سرشماری پاییزه فصل علفخواران در مناطق و زیستگاههای استان مازندران