مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 20:302024-01-02سياسي

دو کلمه در دفاع از شورای نگهبان


جناب آقای محسن هاشمی در دو مناظره تلویزیونی با آقایان حسین شریعتمداری و بهادری جهرمی مطالبی در تخطئه عملکرد شورای نگهبان در مورد احراز صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری مطرح کردند که قابل دقت، - خبرگزاری فارس ـ یادداشت ـ محمدکاظم انبارلویی: جناب آقای محسن هاشمی در دو مناظره تلویزیونی با آقایان حسین شریعتمداری و بهادری جهرمی مطالبی در تخطئه عملکرد شورای نگهبان در مورد احراز صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری مطرح کردند که قابل دقت، نقد و ارزیابی است.

نقد ایشان روی چند نکته تمرکز داشت: 1- نظارت استصوابی شورای نگهبان مانع رقابت و مشارکت مردم است و افکار عمومی با آن مخالف است.

2- رد صلاحیت افراد مشهور از سوی شورای نگهبان از جمله پدر بزرگوار ایشان معقول نیست و از سوی افکار عمومی مورد اعتراض است و مانع مشارکت است.

3- کلا روش و رویکرد کارکرد شورای نگهبان در احراز صلاحیت ها قابل دفاع نیست.

4- کارکرد شورای نگهبان در انتخابات 98 و 1400 درخصوص انتخابات مجلس و ریاست جمهوری منجر به کاهش مشارکت و زیرسؤال رفتن مشروعیت مردمی نظام شد.

کلمه اول: شورای نگهبان براساس قانونی که در مجلس آن هم در زمان پدر بزرگوار ایشان به تصویب رسیده و همچنین در دورانی که پدر بزرگوار ایشان در تصدی پست ریاست جمهوری بوده ابلاغ شده، عم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو کلمه در دفاع از شورای نگهبان

دو کلمه در دفاع از شورای نگهبان