برگزاری سومین دوره آموزشی کنشگری فرهنگی رسانه ای در دانشگاه شیرازسومین دوره آموزشی «کنشگری فرهنگی رسانه ای»، ویژه کارشناسان فرهنگی و اجتماعی و روابط عمومی دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری مناطق 6، 7 و10 کشور به میزبانی دانشگاه شیراز ترتیب یافت. - ایسنا/فارس سومین دوره آموزشی کنشگری فرهنگی رسانه ای ، ویژه کارشناسان فرهنگی و اجتماعی و روابط عمومی دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری مناطق 6، 7 و10 کشور به میزبانی دانشگاه شیراز ترتیب یافت. مدیر روابط عمومی و معاون فرهنگی دانشگاه شیراز امروز، 6 دی ماه در آیین گشایش این دوره، به تبیین تفاوت دو عبارت فعال فرهنگی و کنشگری فرهنگی پرداخت و گفت: براساس تعاریف مختلف، فعال فرهنگی فردی است که به یاری شایستگی، شناخت، تسلط و توانمندی در به کاربردن ابزارهای حوزه ی فرهنگی می تواند زمینه ی کارایی و نفوذ مظاهر فرهنگی را در جامعه تقویت کند و این بدان معنی است که فعال فرهنگی، به طوری طبیعی در ساخت مضامینی که به شکل گیری دستاوردهای فرهنگی منجر می شوند نقشی ندارد. حامد تقوایی ادامه داد: پیش از این، نیازمند اندیشه پردازی و مضمون سازی و جهت بخشی به نتایج رویدادهای فرهنگی است که این وظیفه ی بنیادین، پیچیده و غیرعام، بر عهده ی کنشگران فرهنگی است. اما متأسفانه به دلیل ناآگاهی افراد، گاهی این دو واژه به جای یکدیگر به کار می رود یا به یک معنی تلقی می شود. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |