مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 17:502024-01-06اقتصادي

مذاکره ارزی بانک مرکزی ایران و عراق


رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: دولت و فعالان اقتصادی عراق با مذاکراتی که انجام داده اند در تلاش برای حل رابطه دینار و دلار در ارتباط با ایران و دیگر کشورها هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، خبرها حاکی از آن است که صرافی های رسمی و بانک های عراق هرگونه مبادله ارزی با پنج کشور از جمله ایران را منع کرده اند و در این شرایط تاجران ایرانی تنها می توانند ارز مورد نیاز خود را از بازار عراق آن هم با قیمتی گران تر از نرخ ارز در بازار رسمی این کشور تامین کنند.

با این حال یحیی آل اسحاق، رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در گفت وگو با ایلنا در واکنش به این خبر آن را امری گذرا و مسبوق به سابقه دانست و گفت: این اتفاق در رابطه تجاری ایران و عراق موضوع جدیدی نیست، از حدود سه ماه پیش دولت عراق با هدف تنظیم رابطه بین دینار و دلار قواعدی را وضع کرده است.

براساس این قواعد تمام واردکنندگان کالا به عراق باید ارز خود را از بانک مرکزی عراق به قیمت رسمی بگیرند، پیش تر این کار از طریق صرافی ها نیز انجام می شد.

وی افزود: به دلیل محدودیتی که واردکنندگان کالا از ایران در دستیابی به دلار در بازار رسمی با آن روبه رو هستند، دلار را از بازار آزاد تهیه و از طریق صرافی ها مبادله می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مذاکره ارزی بانک مرکزی ایران و عراق

مذاکره ارزی بانک مرکزی ایران و عراق