مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 12:202024-01-02اجتماعي

تکذیب یک شایعه؛ در دریاچه ارومیه لیتیوم وجود ندارد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان ها خبرگزاری دانشجو، سعید شهند مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در پاسخ به این سؤال که آیا از سطح دریاچه ارومیه لیتیوم برداشت می شود ؟ ، - مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: تنها ماده معدنی که از بستر دریاچه ارومیه برداشت می شود نمک خشک است و شایعات مبنی بر برداشت لیتیوم از این دریاچه صحت ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان ها خبرگزاری دانشجو، سعید شهند مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در پاسخ به این سؤال که آیا از سطح دریاچه ارومیه لیتیوم برداشت می شود ؟ ، گفت: دریاچه ارومیه به عنوان یک منبع غنی نمک در دنیا شناخته می شود که بعد از بحرالمیت دومین دریاچه شور جهان است و در شرایط اکولوژیکی و عادی آن در هر لیتر از آب دریاچه 450 گرم نمک وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود: برآوردهای صورت گرفته حاکی از وجود بیش از 6 میلیارد تن نمک در این دریاچه است و مرجع تخصصی در زمینه مواد معدنی این دریاچه سازمان صنعت و معدن استان است که سال گذشته طی نامه ای رسمی به سازمان محیط زیست اعلام کرده اند که در دریاچه ارومیه لیتیوم وجود ندارد و لذا شایعات مبنی بر برداشت لیتیوم از دریاچه ارومیه، صحت ندارد و تصاویر مربوط به برداشت ها که در سطح فضای مجازی منتشر شده است مربوط به برداشت نمک خشک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکذیب یک شایعه؛ در دریاچه ارومیه لیتیوم وجود ندارد

تکذیب یک شایعه؛ در دریاچه ارومیه لیتیوم وجود ندارد