مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 14:402023-12-25اقتصادي

مدیریت بازار برنج به نفع مردم با افزایش 30 درصدی واردات


وزارت جهاد کشاورزی معتقد است واردات یک میلیون و 800 هزار تن برنج در سال 1401 در راستای کنترل قیمت برنج در بازار بود که به گفته مردم توانست قیمت بازار را کنترل کند.

- گروه اقتصادی خبرگزاری فارس : پارسال همین روزها قیمت برنج تا کیلویی 140 هزار تومان هم رسید، واقعا تأمین حتی 10 کیلو برنج هم برای ما سخت شده  بود اما الحمدالله این روزها با حقوق بازنشستگی راحت تر برنج می خریم و سفره مان خالی نمی ماند این را خانم میانسالی در یکی از فروشگاه های زنجیره ای در غرفه عرضه برنج ایرانی می گوید .

  پیش از این، معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، احمد خانی نوذری در این باره گفت که با عرضه کافی برنج  از محل تولید داخل و نیز واردات، قیمت ها کنترل شد ؛ به منظور کنترل بازار ، ضرورت بالا بردن ذخایر استراتژیک متاثر از جنگ روسیه و اوکراین واردات در سال 1401 به میزان 30 درصد افزایش یافت، در این میان مردم هم اذعان دارند که قیمت برنج نسبت به سال گذشته نزدیک به 50 درصد کاهش یافته است.

سالانه حدود یک میلیون و 400 هزار تن برنج معادل نصف مصرف کشور واردات داریم.

پارسال مصرف برنج خارجی به دلیل گرانی ماکارونی با حذف یارانه آرد کارخانجات در سال 1401 افزایش یافت، تولید هم به اذعان جواد ساداتی نژاد وزیر وقت جهاد کشاورزی به دلیل خشکسالی 28 درصد افت داشت که اینها نیاز به واردا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت بازار برنج به نفع مردم با افزایش 30 درصدی واردات

مدیریت بازار برنج به نفع مردم با افزایش 30 درصدی واردات