مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 12:462024-01-18اقتصادي

لزوم جلوگیری از واردات زغالسنگ با توجه به دارابودن معادن در کشور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کوهبنان، مجید توکلی فرماندار کوهبنان صبح امروز در نشست کمیسیون کارگری این شهرستان در فرمانداری اظهار کرد: کوهبنان بهشت معادن زغالسنگ، سرب و روی و خاک نسوز است که در دو بخش دولتی و خصوصی فعالیت دارند.

وی ابراز داشت: برای پویایی معادن و شهرهای معدنی نیاز به راه ارتباطی مناسب داریم، بنابراین معادن باید سهم خود را در خصوص مسؤولیت های اجتماعی در حوزه راهها پرداخت کنند.

 فرماندار کوهبنان افزود: در گذشته نه چندان دور زغا سنگ تامین کننده اقتصاد استان کرمان بود که چرخ فولاد اصفهان را به حرکت در می آورد.

 و بیش از 18 هزار نفر از استان های قزوین، زنجان، خراسان، یزد، سیستان و بلوچستان، کرمان و دیگر مناطق در معادن زغالسنگ شهرستان کوهبنان مشغول به کار بودند.

 توکلی ادامه داد: ایمنی معادن باید به گونه ای تقویت شود که ما در حوادث معدنی کارگری را از دست ندهیم که سبب داغدار شدن خانواده ای شود.

 وی افزود: درخواست ما از نمایندگان شهرهای زغالی این است که با پیگیری لازم قیمت زغالسنگ افزایش پیدا کند چون از سال 97 تا کنون افزایشی نداشته، از طرفی باید سعی شود که زغالسنگ وارداتی نداشته باشیم.

قیمت زغالسنگ داخلی یک سوم مشابه خارجی است که تقریبا برای شرکت زغالسنگ استان کرمان زیان ده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم جلوگیری از واردات زغالسنگ با توجه به دارابودن معادن در کشور

لزوم جلوگیری از واردات زغالسنگ با توجه به دارابودن معادن در کشور