مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 10:452024-01-01پزشكي

آلودگی هوا باعث استمرار بیماری های تنفسی و گوارشی در کودکان می شود


یک فوق تخصص گوارش کودکان اظهار کرد: شیوع بیماری های تنفسی و گوارشی در کودکان ناشی از افزایش آلاینده های هوا و نیز کاهش آنتی بادی در بدن به دلیل کاهش مواجهه با اجتماع و ویروس ها در زمان کرونا است.

- ایسنا/البرز یک فوق تخصص گوارش کودکان اظهار کرد: شیوع بیماری های تنفسی و گوارشی در کودکان ناشی از افزایش آلاینده های هوا و نیز کاهش آنتی بادی در بدن به دلیل کاهش مواجهه با اجتماع و ویروس ها در زمان کرونا است.

دکتر حمید رضا صادقی در گفت و گو با ایسنا، گفت: مورد بسیار شایع حال حاضر که باعث شده خانواده ها به مراکز پزشکی و متخصصین بیشتر مراجعه داشته باشند، شیوع عفونت های تنفسی و گوارشی کودکان است.

در این موارد کودکان به صورت طولانی مدت دچار سرماخوردگی های مکرر شده و همیشه در حال سرفه بوده و یا دچار تهوع های کنترل نشده، دل درد و اسهال می شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه در زمان کرونا به علت شرایط وضع شده، کودکان در مدرسه و اجتماع حاضر نمی شدند، سطح بسیاری از عفونت ها کاهش یافت و کودکان مواجهه ای با ویروس ها و باکتری ها نداشتند، این باعث شد که یک کاهش ایمنی در کودکان ایجاد شود.

در واقع هر چه کودکان با ویروس ها و باکتری ها مواجه داشته باشند، آنتی بادی های لازم در بدن آنها ترشح شده و سطح ایمنیشان بالاتر می رود، به این ترتیب در عفونت های بعدی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی هوا باعث استمرار بیماری های تنفسی و گوارشی در کودکان می شود

آلودگی هوا باعث استمرار بیماری های تنفسی و گوارشی در کودکان می شود