مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 13:552024-01-06سياسي

واروژان؛ امضایی ماندگار در تاریخ موسیقی ایران


   یکی از مهم ترین آهنگ سازانی که در ایران و بین قوم ارامنه تولد یافت واروژ هاخباندیان (معروف به واروژان) بود که موسیقی پاپ در ایران را به شکل اولی تغییر داد.

-    یکی از مهم ترین آهنگ سازانی که در ایران و بین قوم ارامنه تولد یافت واروژ هاخباندیان (معروف به واروژان) بود که موسیقی پاپ در ایران را به شکل اولی تغییر داد.

واروژان در هنرستان موسیقی این علم را آموخته بود و با آنکه آن را نیمه کاره رها کرد، در نهایت در شیوه آهنگسازی موسیقی پاپ و مهم تر از آن، تنظیم قطعات موسیقی نقش عمده ایفا کرد.

    عصر ایران؛ نیوشا مزیدآبادی - بر اساس آنچه در کتب تاریخ موسیقی و بر مبنای اسناد و مدارک متقن آمده، ارامنه ایران اثر ویژه ای در حفظ و انتقال مفاهیم معنوی موسیقی در این سرزمین داشته اند.

 اگر رد این تاثیرات را در پهنه حکومت خاندان ها و سلسله های مختلف ایران بررسی کنیم، در عصر صفوی این قوم به واسطه مذهب شان از محدودیت کمتری در زمینه فعالیت های هنری برخوردار بودند.

     اگرچه در مقاطعی از دوره صفویه محدودیت هایی بر نوازندگان ارمنی در ایران اعمال می شد اما از آنجا که بیشترین آزادی عمل را در دوره شاه عباس به دست آوردند، توانستند تاثیری شگرف بر ساحت هنری ایران بگذارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واروژان؛ امضایی ماندگار در تاریخ موسیقی ایران

واروژان؛ امضایی ماندگار در تاریخ موسیقی ایران