مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 07:302024-01-01اقتصادي

چرا برخی کشورهای همسایه پربارش تر از ایران هستند؟


رییس سازمان هواشناسی با تاکید بر این که برخی اتفاقات همچون گرمایش جهانی تحقق پیش بینی ها را تحت تاثیر قرار می دهند، اظهار کرد: طی روزهای زمستانی پیش رو، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، سحر تاجبخش در برنامه تلویزیونی صف اول شبکه یک، درباره چرایی عدم تحقق پیش بینی ها طی 6 ماه گذشته مبنی بر فعالیت جریان دورپیوند (ال نینو) اظهار کرد: پیش بینی های هواشناسی مبتنی بر روش های ریاضی است همان طور که از نام آن نیز مشخص است این پیش بینی ها بر اساس شواهدی که رصد می شوند در نظر گرفته و اطلاع رسانی می شوند.

تقریباً از ابتدای اردیبهشت مدل های هواشناسی پاییز و زمستان مورد رصد قرار گرفته بود که غالب مدل هایی که اجرا و مدل هایی که از سایر کشورها دریافت کردیم، نشان می داد که در خاورمیانه و از جمله ایران و به ویژه مناطق غربی کشور، احتمال بارش وجود داشته است و تا شهریور هم این شواهد وجود داشت.

وی افزود: احتمال افزایش بارش ها در پاییز و زمستان بر اساس این پیش بینی ها بود و در منطقه ارزهای میانی که کشور ما قرار دارد نیز احتمال 60 تا 70 درصد بارش مناسب وجود دارد.

بنابراین با همین ادبیات در شورای عالی آب نیز گزارش شد و راهکارهایی که در دنیا برای پیش بینی ها وجود دارد و از آن ها استفاده می شود به چشم ابزار به آنها نگاه می شود؛ یعنی وسیله ای برای ارتقاء فعالیت های مرتبط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا برخی کشورهای همسایه پربارش تر از ایران هستند؟

چرا برخی کشورهای همسایه پربارش تر از ایران هستند؟