مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 09:162024-01-16پزشكي

بیماری «ام اس»؛ از دلایل بروز تا راه های کنترل


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، MS بیماری نام آشنا اما تا حدودی ناشناخته نسبت به علائم و نوع درمان برای بسیاری از مردم است به طوری که تشخیص آن از سوی پزشک و عنوان بیماری، استرس مضاعفی را متوجه بیمار می سازد.

هرچند تاکنون هیچ درمانی برای بیماری MS پیدا نشده است اما با انجام برخی اقدامات و رعایت سبک زندگی سالم، می توان عملکرد بدن را بهبود بخشید.

ضمن اینکه تجویز برخی داروها در کند کردن روند بیماری موثر بوده و می تواند علائم این بیماری را کاهش دهد یا موجب کنترل استرس ناشی از بیماری در فرد شود.

متاسفانه افراد مبتلا به MS طیف وسیعی از علائم را با توجه به ماهیت بیماری تجربه می کنند زیرا علائم می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد.

علت اصلی ایجاد بیماری ام اس هنوز مشخص نیست حسین مژدهی پناه متخصص بیماری های مغز و اعصاب و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در گفت وگو با خبرنگار فارس، در خصوص دلایل اصلی ایجاد بیماری MS اظهار کرد: علت اصلی ایجاد بیماری هنوز مشخص نیست و عوامل مختلفی از قبیل مسائل ژنتیک، عوامل فیزیکی و محیطی ممکن است در ایجاد بیماری سهیم باشند اما این موارد بخش کمی از علل را تشکیل می‏ دهند.

وی در مورد علائم اولیه بیماری MS عنوان کرد: اولین علامت‏ها معمولا شامل تاری دید همراه با درد چشم در حرکات، کاهش قدرت در اندام ها، د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری «ام اس»؛ از دلایل بروز تا راه های کنترل

بیماری «ام اس»؛ از دلایل بروز تا راه های کنترل