مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 دی 1402 ساعت 17:352023-12-29اقتصادي

یک بانک مهم خارجی ایران را تحریم کرد


تنها بانک اروپایی که وجوه مربوط به معاملات ایران در زمینه تجهیزات پزشکی و دارویی را از مسیرهای مستقیم و غیرمستقیم دریافت می کرد از ابتدای سال جاری میلادی این روند را متوقف خواهد کرد.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین، ابوالفتح صانعی، عضو هیئت مدیره اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی ایران در نامه ای خطاب به مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: بانک Volksbank طی اطلاعیه ای به ذینفعان و صاحبان حساب های شرکت هایی که با ایران داد و ستد دارند، پایان همکاری برای پذیرش وجوه معاملات مربوط به ایران را از تاریخ یکم فوریه 2024 اعلام و درخواست کرده تا معاملات جاری با شرکت های طرف قرارداد با ایران را تا آن تاریخ تسویه کنند.

بر اساس اعلام این فعال حوزه تجهیزات پزشکی این بانک به عنوان تنها بانک اروپایی مطرح است که وجوه مربوط به معاملات ایران را از مسیرهای مستقیم و غیرمستقیم دریافت می کرد و پایان همکاری این بانک اثرات بسیار مخربی در رویه تامین کالا از شرکت های بزرگ و صاحب نام خواهد گذاشت.

پیشتر نیز به دلیل تحریم های آمریکا و متحدانش، بانک ورنگلد (Varengold) به عنوان یکی از آخرین راه های تامین ارز داروهای موردنیاز ایران (داروهای وارداتی از اروپا)، از قطع همکاری با کشورمان خبر داده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک بانک مهم خارجی ایران را تحریم کرد

یک بانک مهم خارجی ایران را تحریم کرد