مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 11:202023-12-24اجتماعي

تأمین علوفه برای دام های اهلی و حیات وحش دشوار شده است


مدیرکل محیط زیست البرز  با اشاره به کمبود علوفه در مراتع البرز به دلیل کاهش بارش، گفت: این موضوع باعث نزدیک شدن حیات وحش به روستاها می شود.

- ایسنا/البرز مدیرکل محیط زیست البرز  با اشاره به کمبود علوفه در مراتع البرز به دلیل کاهش بارش، گفت: این موضوع باعث نزدیک شدن حیات وحش به روستاها می شود.

مجید درگی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: به دلیل تغییر اقلیم و کمبود بارش طی سال های گذشته، مراتع البرز مثل گذشته غنی نیست و تامین علوفه برای دام های اهلی و گونه های حیات وحش دشوار شده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل حیات وحش برای تامین نیازهای غذایی خود در فصول سرد گاها از ارتفاعات به مناطق پایین دست و نزدیک به روستاها می آیند که این امر خطراتی را برای آنها در پی دارد.

وی افزود: تعارضات حیات وحش با جوامع محلی، انتقال بیماری ها، تصادفات و شکار غیرمجاز بخشی از خطراتی است که نزدیک شدن گونه های حفاظت شده به محل سکونت مردم و روستاها به همراه دارد.

مدیرکل محیط زیست البرز اضافه کرد: برای جلوگیری از این مسائل، همکاران محیط بان همه ساله همزمان با آغاز فصل سرد سال اقدام به علوفه رسانی در زیستگاه های حیات وحش می کنند.

درگی ادامه داد: با این کار گونه ها کمتر به روستاها و محل سکونت مردم نزدیک و به نوعی جانشان محافظت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأمین علوفه برای دام های اهلی و حیات وحش دشوار شده است

تأمین علوفه برای دام های اهلی و حیات وحش دشوار شده است