مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 09:152023-12-26فناوري

نظام اپراتورهای هوشمندسازی راه اندازی می شود


رییس پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ارتباطات و فناری اطلاعات ایران از راه اندازی نظام اپراتورهای هوشمندسازی در کشور تا یک سال آینده خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر احسان آریانیان در گفت وگو با خبرنگار مهر در خصوص راه اندازی اپراتورهای هوشمند سازی گفت: پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه در حال اجرای پروژه طراحی و راه اندازی نظام اپراتورهای هوشمندسازی در کشور است که تا سال آینده دستاوردهای آن نمایان خواهد شد.

وی خواستگاه اپراتورهای هوشمندسازی را تحول دیجیتال دانست و افزود: صنعت نسل 4.

0 که به عنوان انقلاب صنعتی چهارم نیز شناخته می شود، تغییرات اساسی در شیوه های سنتی ایجاد و در نتیجه بخش تولید را به طور کلی متحول کرده است.

در این مرحله از صنعت، فناوری های نوظهور (و بالقوه برافکن) مانند هوش مصنوعی، رایانش ابری، کلان داده ها، دوقلوی دیجیتال و اینترنت صنعتی اشیا (IIoT)، صنایع را قادر می سازد تا کارایی کارخانه و کیفیت و پایداری محصول را افزایش، ایمنی کارگران را بهبود و رشد صنعتی را تسریع کنند.

رییس پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ارتباطات و فناری اطلاعات ایران گفت: این در حالی است که دنیا از صنعت نسل 4 نیز عبور کرده و در برخی از کشورها صنعت نسل 5 با توجه به موضوعات اجتماعی و زیست محیطی و نوآوری های مسوولانه همزمان با افزایش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظام اپراتورهای هوشمندسازی راه اندازی می شود

نظام اپراتورهای هوشمندسازی راه اندازی می شود