مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 08:302023-12-26سياسي

«یادمان شهدای گمبوعه» و یک یادآوری تاریخی


چون در جنوب ایران، مقابله با نیروهای متجاوز انگلیسی در مناطق «بوشهر»، «تنگستان» و «دشتستان» با هدایت علما سازماندهی شده بود،لازم بود که در منطقه خوزستان هم دفاع مردمی شکل بگیرد، - چون در جنوب ایران، مقابله با نیروهای متجاوز انگلیسی در مناطق بوشهر ، تنگستان و دشتستان با هدایت علما سازماندهی شده بود،لازم بود که در منطقه خوزستان هم دفاع مردمی شکل بگیرد، برای همین با فتوای مرحوم آیت الله سید محمد کاظم طباطبایی یزدی از مراجع بزرگ نجف، نهضت مقابله با با نیروهای انگلیسی در خوزستان شکل دیگری یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به دنبال لشکرکشی قوای روسیه تزاری به خاک ایران در جنگ جهانی اول در سال 1293 خورشیدی ایران صحنه یکی از مهم ترین مناقشات بین المللی شد.

در آن دوران به دلیل آنکه احمد شاه تقریباً سه هفته بود که در ایران تاج گذاری کرده و مجلس سوم هم تازه تشکیل شده بود و دولت قاجاریه قادر به تصمیم گیری موثری نبود و آمادگی و نیرویی برای دفاع از کشور نداشت، برای همین علیرغم اعلان موضع بی طرفی ایران، بخش هایی از ایران به اشغال دشمن درآمد.

چون در جنوب ایران، مقابله با نیروهای متجاوز انگلیسی در مناطق بوشهر ، تنگستان و دشتستان با هدایت علما سازماندهی شده بود،لازم بود که در منطقه خوزستان هم دفاع مردمی شکل بگیرد، برای همین با فتوای مرحوم آیت ال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«یادمان شهدای گمبوعه» و یک یادآوری تاریخی

«یادمان شهدای گمبوعه» و یک یادآوری تاریخی