مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 16:152023-12-31بين الملل

تداوم روابط راهبردی چین با روسیه علیرغم سنگ اندازی های غرب


رییس جمهور چین در پیام تبریک سال نوی میلادی به «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه از ادامه روابط مستحکم دو جانبه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رییس جمهور چین در پیام تبریک به همتای روس خود به مناسبت سال نوی میلادی از توسعه و تعمیق روابط بین پکن و مسکو  باوجود سنگ اندازی های غرب اشاره کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری شینهوا ، شی جین پینگ رییس جمهور چین روز یکشنبه در پیام تبریک سال نوی میلادی به ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه گفت: توسعه روابط چین و روسیه در 45 سال گذشته نشان داده که تحکیم و توسعه مستمر روابط دوجانبه با در خدمت منافع اساسی دو کشور است.

آمریکا و متحدانش به بهانه جنگ اوکراین، فشارهای زیادی به چین برای کاهش روابط با روسیه و منزوی کردن آن آورده و از این کشور به دلیل نپیوستن به کارزار تحریم های بی سابقه غرب علیه روسیه انتقاد کرده اند.

در همین ارتباط چندی قبل وزیر خارجه آلمان مدعی شد که اعلام موضع بی طرفی چین در قبال جنگ اوکراین به معنی حمایت از روسیه است.

رییس جمهور چین در این پیام به ادامه روابط مستحکم دوجانبه بین پکن و مسکو اشاره کرد.

علیرغم تحریم های علیه روسیه، داده های گمرک چین نشان می دهد که تجارت چین و روسیه در 11 ماهه نخست سال جاری به طور پیوسته رشد کرده و به 218 میلیارد دلار رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم روابط راهبردی چین با روسیه علیرغم سنگ اندازی های غرب

تداوم روابط راهبردی چین با روسیه علیرغم سنگ اندازی های غرب