مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 10:502023-12-30سياسي

کدخدایی: راه حل مشکلات نظام انتخاباتی، اجرایی شدن سیاست های کلی انتخابات است


رییس پژوهشکده شورای نگهبان، سیاست های کلی انتخابات را زمینه ساز تحقق عدالت انتخاباتی دانست و گفت: تحقق این سیاست ها راه حل مشکلات نظام انتخاباتی است.

- رییس پژوهشکده شورای نگهبان، سیاست های کلی انتخابات را زمینه ساز تحقق عدالت انتخاباتی دانست و گفت: تحقق این سیاست ها راه حل مشکلات نظام انتخاباتی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، عباسعلی کدخدایی، عضو حقوقدان و رییس پژوهشکده شورای نگهبان که به عنوان مدرس دوره تخصصی مدرسه حقوق انتخابات دانشگاه شیراز سخن می گفت با تبیین برخی ویژگی های نظام مردم سالاری دینی و تفاوت آن با سایر نظام های سیاسی، گفت: انتخابات در سایر نظام های سیاسی راه رسیدن به قدرت است با هر انگیزه ای، اما در جمهوری اسلامی ایران انتخابات وسیله ای است که زمینه ساز حضور در مناصب و مسئولیت ها برای خدمت به مردم است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در ادامه با اشاره به اینکه هم امام خمینی(ره) و هم مقام معظم رهبری بر حضور و نقش مردم در اداره کشور تاکیدات مکرر داشته اند و این امر مورد تاکید قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هم هست و در اصل ششم این قانون به صراحت بر اداره کشور با اتکا به آرای مردم اشاره شده است، افزود: انتخابات یکی از مهم ترین روش های ایفای نقش مردم در اداره کشور است و به این جهت، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدخدایی: راه حل مشکلات نظام انتخاباتی، اجرایی شدن سیاست های کلی انتخابات است

کدخدایی: راه حل مشکلات نظام انتخاباتی، اجرایی شدن سیاست های کلی انتخابات است